tisdag, oktober 09, 2012

Jag har en svacka

Jag kallar den post-bröllopsdepression, men som jag skrev i förra inlägget så handlar det nog egentligen om att jag inte kan träna. Jag blir ett mentalt vrak av det. Förutom att jag inte får alla härliga endorfiner så får jag alldeles för mycket tid att tänka. Upplyftande saker jag tänker på är:
  • Jag är värdelös
  • Det är ett svaghetstecken att vara sjuk
  • Jag är tjock
  • Ingenting är roligt
  • Jag är usel på att träna
  • Mitt hår är fult
  • Jag är ful
  • Jag är dålig på jobbet
Och bubblaren:
  • Jag kanske inte trivs hemma
Faktum är att jag just nu inte gör något för att stoppa tankarna, jag snarare vältrar mig i dem. Låter dem hållas för jag vet att de försvinner när jag börjar träna igen. Osunt och lite korkat, hej och välkommen. Jag överlever, blir hellre av med huvudvärken först.

Andra saker som inte heller är bra:
  • Byxor passar inte på mig. Alla jag har sitter illa, utom ett par som är trekvarts. De flesta glider ner, visar rumpan, ger skavsår, sitter illa, sitter tajt, sitter löst. Obekvämt. Får börja med kjol. Kjol med fickor så att jag fortfarande får plats med mobil, nycklar, hundgodis och lekisar. Har ingen sån kjol.
  •  En dam ringde mig på jobbet igår. Och idag. Hon och hennes man missade en resa i förra veckan för att de var försenade till avgången. Bussen väntade på dem över tio minuter men sen åkte den. Damen tycker att hon borde få pengarna tillbaka (eller välja och vraka bland våra andra resor för ersättningsresa), eftersom det var delvis vårt fel att hon missade resan... oklart hur. Hade bussen varit ett flygplan hade det inte varit samma sak... oklart hur där också. Jag har lagt ungefär 30 minuter av mitt liv på denna dam... oklart varför.
  • Träningen med Reka går uruselt just nu. Får skylla mig själv eftersom det blev noll och ingen träning under två veckor när det var fokus på bröllopet, men jag skulle verkligen ha uppskattat om hon inte glömt precis ALLA små saker vi tränade in innan. Behöver att det går lite bra för oss, kanske inte just precis nu men i alla fall om ett par veckor och framåt. Stressigt.
Reka och en av favoritlekisarna

2 kommentarer:

Gunnar Demnert sa...

Låter som du behöver en coach... www.gunnardemnert.se :-D

Sofia sa...

Haha, bra där!
"[...] hjälper klienten i den praktiska, känslomässiga och mentala processen att vänja sig vid ett nytt liv, en ny kultur och en ny livsstil."

Så går det när man har gift sig. Plötsligt är livet uppÅner. Jag är Frugan och han är Gubben min. Ett nytt liv, en ny livsstil!

:-D