lördag, december 22, 2012

Julklapp från Tanita

Du minns väl Tanita? Dr. Snugglesmaskinen på gymmet som mäter fläsk- och muskelmassa. Jag har nämnt den i tidigare inlägg. Gjorde årets sista mätning i onsdags, och den bjöd på en riktigt härlig julklapp.
Resultaten är jämfört med 21 november 2012, alltså en månad sedan.

Jag har:

Gått upp 0,1 kg (lite oväntat).
Minskat kroppsfettet från 27,9% till 25,7%. (Hälsosam nivå för kvinnor i min ålder är 21-33%, att jämföra med män i samma ålder som bör ligga på mellan 8-20% fett.)

Minskat fettprocenten i höger ben från 29,1% till 27,9%.
Ökat muskelmassan i höger ben med 0,1 kg.

Minskat fettprocenten i vänster ben från 28,9% till 27,3%.
Ökat muskelmassan i vänster ben med 0,2 kg.

Minskat fettprocenten i höger arm från 26,4% till 25,6%.
Ökat muskelmassan i höger arm med 0,1 kg.

Minskat fettprocenten i vänster arm från 28,3% till 26,8%.
Ökat muskelmassan i vänster arm med 0,1 kg.

Minskat fettprocenten i bålen från 27,3% till 24,3%.
Ökat muskelmassan i bålen med 1 kg.

Det sista är jag faktiskt mest nöjd med. Riktigt, riktigt bra! På bara en månad!

Nu ska jag ägna julen åt att äta upp mig igen, och sen börjar vi om från början. Tjohoo!

1 kommentar:

Fanny sa...

Wow 1 kg nya muskler i bålen låter ju galet bra!