fredag, oktober 24, 2014

Snyggt simmade intervallisar


Jag simmade i morse och jag var grym. Stående ovationer i simhallen! Borde varit i alla fall.

Idag körde jag intervaller. Uppvärmning följt av 6x100 m med start 2:15. Sedan samma sak igen, men med paddlar och fenor, start 2:00. Här kan man läsa om det jag minns som mitt bästa intervallpass enligt samma princip från i våras. Simmade då på strax över 2 min/100 m och var mäkta nöjd med det. Minns hur jag någon vecka senare, full av självförtroende, åkte till simhallen för att äntligen sätta alla hundringar under 2 min. Och misslyckades totalt.

Minnet av det passet sitter kvar och därför kändes det så otroligt härligt att äntligen få till det som jag gjorde idag! Efter PT-passet med Hasse förra tisdagen, då jag var oroligt jävla skitbra, bestämde vi att jag skulle sikta på 1:55/100 m. Efter det har jag tvivlat på att jag skulle kunna hålla det tempot, eftersom min simning har känts allt annat än lika övernaturlig som den gjorde då. Därför var det riktigt skönt att få pricka 1:55, 1:56, 1:55, 1:55, 1:54 och 1:55 idag och inse att det kanske inte bara var en olyckshändelse att jag var så bra den där tisdagen.

Med paddlar och fenor skulle jag sikta på runt 1:35/100 m och slutade på 1:39, 1:41, 1:38, 1:39, 1:36 och 1:35. Helt okej det också, och jag hade definitivt kunnat få ner alla på 1:35 om jag inte fegat. Får greja dem nästa gång istället, om jag inte klappar ihop redan innan av de höga förväntningar jag plötsligt satt på mig själv.

Inga kommentarer: